Besöksnäring | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Besöksnäring

Sverigedemokraterna Stockholms stad vill

• Ordna säkrare transportmöjligheter för besökare

• Placera ut fler informationsskyltar över stadens sevärdheter

• Underlätta för fler kryssningsfartyg att besöka Stockholm

• Erbjuda fler sommarjobb till unga stockholmare inom besöksnäringen

• Öppna upp för mer underjord- & takturism

• Förbättra dialogen med företag inom sektorn

Stockholmsregionen med Sveriges huvudstad i fokus är en av landets största attraktioner och besöksnäringen i Stockholms stad sysselsätter idag ett mycket stort antal människor. Vi vill utveckla den befintliga besöksnäringen i Stockholm och samtidigt skapa nya intressanta attraktioner som lockar ännu fler besökare.

Ett nytt svenskt kulturmuseum med vikingaprägel har alla förutsättningar att bli en turistmagnet likt Vasamuseet, och det är därför glädjande att det som Sverigedemokraterna har förespråkat under många år nu är verklighet ute på Djurgården.

Besöksnäringen är en viktig och vi är måna om att våra besökare känner sig trygga och uppfattar Stockholm som en gästvänlig stad. Därför är det av vikt att vi underlättar för våra besökare att transportera sig från och till våra flygplatser som hamnar.

Kryssningsturismen växer stadigt till vår stad, vi måste i ett tidigt skede se till att utbyggnaden av våra hamnar uppfyller de krav som nya större kryssningsfartyg ställer så vi kan möta framtidens efterfrågan.