Stoppa tiggeriet – bästa lösningen för alla! | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Stoppa tiggeriet – bästa lösningen för alla!

SD_9543

Delar av SD Stockholms stads kampanj på Östermalmstorgs tunnelbanestation

Senaste dagarna har vår reklamkampanj mot tiggeriet vid Östermalms tunnelbanestation fått stor uppmärksamhet i media. Tyvärr har våldsvänstern återigen visat upp sitt demokratiförakt och nu rivit ner reklamen samt även misshandlat en journalist från Nyheter idag som bevakade den s.k. “antirasistiska” motdemonstrationen. Vi beklagar detta men alla demokrativänner kan vara säkra på att vi Sverigedemokrater inte låter oss skrämmas, utan kommer att fortsätta vårt arbete med att belysa problemen som tiggeriet skapar i Sverige och Europa.

Tiggerikampanjen i Östermalms tunnelbanestation har som huvudsyfte att lyfta frågan om tiggeriet i debatten; ska Sverige och Europa tillåta att människor måste förnedra sig själva och cementera detta ovärdiga sätt att försörja sig?

Vår kampanj vill få politiker inom andra partier att agera och lyssna på vad det svenska folket tycker. Sverigedemokraterna är i dagsläget det enda riksdagsparti som anser att tiggeriet på våra gator omgående måste förbjudas – och majoriteten av svenska folket delar vår uppfattning. Enligt Novus (16 mars 2014) vill 56 % av svenskarna förbjuda allt tiggeri och Demoskop (5 maj 2015) rapporterar att 71 % vill förbjuda organiserat tiggeri.

Så våra förslag rörande tiggeri har stort stöd av den svenska befolkningen – men med vänsterns och extremliberalernas definition är sju av tio svenskar rasister eftersom de i likhet med oss anser att organiserat tiggeri bör förbjudas.

Tiggande människor har vi nu i varje stad i Sverige. Problemen kan knappast ha undgått någon. Illegala boplatser och läger på gator och naturområden är nu vanligt förekommande och våra barns lekplatser används som toaletter. Det har även uppmärksammats flera fall där barn tas ur skolan för att följa med på tiggeriresor till Sverige. Att vi inte kan acceptera detta är uppenbart för de flesta. Detta är inte värdigt Sverige, men alltjämt sitter vår regering tyst.

Vår kampanj har lyft fram problemet kring tiggeriet och lösningen ligger inte i Sverige. Vår uppgift är att i första hand säkra och öka välfärden för våra medborgare – Rumänien och Bulgarien har ansvar för sina. Utvecklingen av välfärd och social integration i dessa länder befrämjas inte att vi tillåter tiggeriet på våra gator.

Styrelsen SD Stockholms stad