SD kraftigt framåt i Stockholm | Sverigedemokraterna Stockholms stad

SD kraftigt framåt i Stockholm

Sverigedemokraterna går kraftigt framåt och erhåller ett väljarstöd på hela 5,1 procent i Stockholm, enligt Aftonbladet/United Minds.

Enligt en undersökning gjord av Aftonbladet/United Minds går Sverigedemokraterna kraftigt framåt i Stockholm och erhåller 5,1 procent, vilket är en framgång med 3,2 procentenheter sedan valet 2006. En framgång som enligt statsminister Fredrik Reinfeldt ”är en återspegling av att det finns samhällsproblem som Sverigedemokraterna profiterar på”.

Undersökningen visar samtidigt att samtliga partier i Alliansen och Socialdemokraterna tappar kraftigt i Stockholm; allianspartierna backar tillsammans med 7,6 procentenheter samtidigt som Socialdemokraterna backar med 5,0 procentenheter till låga 20,1 procent.

– Vi Sverigedemokrater är inte förvånade över den här framgången och det glädjer oss att det vi länge har kännt av nu har blivit bekräftat, säger Dan Kareliusson som är ordförande för SD Stockholm stad.

E-postadressen publiceras inte.