SD Stockholms stads årsmöte 2014 – rapport | Sverigedemokraterna Stockholms stad

SD Stockholms stads årsmöte 2014 – rapport

SD Stockholms stads årsmöte gick av stapeln tidigt på lördagsmorgonen den 22 mars.
Vanligtvis brukar årsmötens fokus vara att välja ny styrelse men då det är valår skulle även listor till landsting och kommuner spikas.

Foto: Sven Pernils

Linus Bylund har suttit i fyra år som ordförande för staden. Då han står på valbar plats på riksdagen beslöt han sig för att avträda sin roll som ordförande.
Den som tog hans plats heter Christoffer Dulny och har innan suttit som vice ordförande för staden.

Christoffer Dulny Foto: Sven Pernils

Christoffer Dulny
Foto: Sven Pernils

Vi som arbetat med Linus under dessa år kommer sakna en vältalig, varm, och humoristisk ledare och önskar Linus all lycka till i sin förhoppningsvis nya karriär som riksdagsledamot och Stockholms representant i Sveriges Riksdag. En märkbart rörd Linus blev avtackad med blommor och present.

Linus Bylund Foto: Sven Pernils

Linus Bylund
Foto: Sven Pernils

Den nya styrelsen som valdes ser nu ut som följer:

Ordförande: Christoffer Dulny
Vice ordförande: Maria ”Mia” Danielsson
Andre vice ordförande: Jimmy Hesselbäck
Ledamot: Martin Westmont
Ledamot: Margareta ”Maggi” Haglund
Ledamot: Dan Kareliusson
Ledamot: Rickard Wall
Suppleant: Per Ossmer
Suppleant: Jacob Hagnell

Även listor till kommun och landsting röstades igenom på årsmötet.
Vårt toppnamn för landstinget blir Dan Kareliusson som har haft ett långt engagemang i partiet och som arbetar inom vårdsektorn.
Till kommunvalet blev Christoffer Dulny första namn.

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth var också på plats och höll ett mycket uppskattat föredrag om svensk kriminalpolitik. Ett av de mer uppskattade inslagen under föreläsningen var när han redogjorde för Miljöpartiets kriminalpolitiska satsning som går ut på att man ska bekämpa maffian genom gratis komvux.

Sista punkten på dagordningen var en allmänpolitisk debatt där medlemmarna själva fick gå upp och kommentera de politiska program som tagits fram. Det var ett bra tillfälle för folk att gå upp i talarstolen och säga sin åsikt.

Vi från styrelsens sida vill rikta ett särskilt tack till alla medlemmar och engagerade som valde att dyka upp.