Riksdagsledamot David Lång på medlemsbesök | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Riksdagsledamot David Lång på medlemsbesök

Staden hade idag onsdag 20/11 äran att husera stadens riksdagsledamot David Lång på ett medlemsmöte.

David Lång
David har varit med i partiet sedan 1999 och suttit för Sverigedemokraterna i riksdagen sedan 2010. Mötet inleddes med ordförande  för staden, Linus Bylund, som berättade vad som är på gång för stadens del. Bland annat fick vi veta att staden ansökt om en budget för att driva en seriös valkampanj och att det framöver troligen kommer gå att bilda lokala föreningar inom staden.

David höll ett föredrag där han berättade om de olika utskott han suttit i för att sedan beskriva det utskott han sitter i idag, socialförsäkringsutskottet. I detta utskott hanteras en stor del av den budget som ska finansiera invandringen till Sverige. Ett område som naturligtvis är av stort intresse för alla sverigedemokrater.

lång3

Det var ett mycket uppskattat möte och det kommer att hållas ett till liknande inom kort för de som anmälde sig men som inte fick plats. Håll utkik i inkorgen!