Rekorduppslutning när Jimmie, Mattias och Richard avslutade sin turne i Stockholm | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Jimmie och co på stockholmsmässan

Paula Bieler, Linus Bylund, Robert Stenkvist, Mattias Karlsson och Richard Jomshof på scen. Foto: Sven Pernils

På onsdagen hölls avslutningen på Jimmies och övriga ledningens turné som gått från Malmö och Göteborg, och nu gjorde sin sista anhalt i Stockholm. SD Stockholms stad, SD Stockholms län och riksorganisationen organiserade gemensamt det lyckade eventet som lockade rekordstor publik.

Luciatåg med företrädare för partiet samt framträdande av Bedårande barn med Jimmie Åkesson på piano följdes av en utfrågning från Paula Bieler av Linus Bylund och Stockholms läns tidigare ordförande Robert Stenkvist, nu båda riksdagsmän. Därefter gick hon vidare med frågor till Mattias Karlsson och Richard Jomshof. Det blev en diskussion med alla deltagarna, som sammanfattade mycket av den senaste tidens utveckling på områden som står i centrum för oss, med fokus på mötets tema, behovet av den nya kampanjen för folkomröstning om invandringen – och värdet av den, alldeles oavsett om målet nås. En hel del sades också, mer allmänt, om nödvändigheten av omställningen av partiorganisationen till ”valrörelseläge” med ny aktivism utanför riksdagen, i den alarmerande situation som uppstått i och med höstens asylkaos.