Nämnder, bolag och styrelser | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Nämnder, bolag och styrelser

Nu är vi igång igen!

Vilket val, både på riksplanet men även för staden – en riktigt braksuccé! Tack alla som bidrog på olika sätt under valrörelsen.

Redan nu blickar vi mot 2018, då vi ska dubbla mandaten i Stockholm. Nu är vi sex personer som intar våra lokaler i stadshuset den 20 oktober. Från noll till sex mandat, inte att undra på att vi är stolta och nöjda.

Dock räcker inte våra mandat till mycket när det kommer till att få platser i nämnder, bolagsstyrelser eller i stadsdelsförvaltningar. Ni är många som ringer och skriver om att ni är intresserade av en sådan plats. Tyvärr ser det inte ut som vi får någon plats alls. Så tyvärr alla ni som är sugna, ni får helt enkelt hjälpa Sd Stockholm på andra sätt.

Vad kan man göra då? Närmast ligger nu uppstarten av SD Västerort, SD Innerstaden och SD Söderort. Där kan ni komma och träffa andra lokala SD:are och titta på vad som behövs göras i era områden.

För SD Västerort: Jonathan Othén, Jonathan.othen@sverigedemokraterna.se

SD Innerstaden: Maggi Haglund Maggi.haglund@sverigedemokraterna.se

SD Söderort: Mia Danielsson Maria.danielsson@sverigedemokraterna.se

Jag känner mig stolt och det är en stor ära att nu få representera er som gruppledare för SD i kommunfullmäktige.

/Fru ordförande, Maria Danielsson