Mötet på Södermalm kort kommentar | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Mötet på Södermalm kort kommentar

Vi vill börja med att tacka alla sympatisörer så hemskt mycket för att ni kom till vårt öppna möte på Nytorget Södermalm. Under den stund vi var där fick vi träffa er, dricka kaffe, prata om staden, och ge er möjlighet att få er bok signerad av Jimime Åkesson.

Som alla som har följt detta vet slutade kvällen tyvärr abrupt av att en okänd kvinna attackerade Jimmie Åkesson med en tårta som hon gömt under sin kappa. Detta förvärrades av att det runtomkring samlats en argsint mobb som skanderade diverse otrevliga slagord och tutade i tutor och kastade föremål. Tyvärr kunde polisen inte upprätthålla en acceptabel ordning på platsen trots att de långt i förväg vetat om detta arrangemang.

Under onsdagen tänker vi kommentera hur vi ser på detta och hur vi kan kompensera er som köpt böcker men ej fått dessa signerade samt alla andra som var där men fick gå hem tidigare än väntat.  Till dess vill vi i styrelsen säga att vi inte kommer låta oss nedslås det minsta av att allt inte gick som planerat. Tvärtom är vi sporrade över den bra respons vi fick av er som kom och lovar att återkomma med många fler aktiviteter framöver. Det finns ett stort sug på den sverigedemokratiska rörelsen i Stockholms stad. Vi ämnar inte göra er besvikna.

Å styrelsens vägnar
// Christoffer Dulny