Jomshof slår publikrekord | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Jomshof slår publikrekord

SD Stockholms stad höll sitt första medlemsmöte efter valsegern idag. Denna dag, 5 november, är speciell på flera sätt.

5 november 2014.

5 november är årsdagen efter Nytorget då Jimmies boksignering blev saboterad och Åkesson attackerad. Tänk att det bara var för ett år sedan som vi sverigedemokrater stod där på Nytorget och frös när saker och hatfull ord haglade över oss.

5 november är också samma dag som min son Thor fyller år. Förra året, på Nytorget, fyllde han sex år och fick då för första gången följa med sin mamma på jobbet. Thor hann till och med få ett ”grattis” från självaste partiledaren, innan katastrofen var ett faktum. Så det var med extra stolthet som jag, tillsammans med Dan Kareliusson (gruppledare för SD i landstinget), i kväll fick presentera Richard Jomshof.

Ordförande introducerar Jomshof.

Vilken revansch för Nytorget 2013: ett publikrekord för SD Stockholm, och att vi tagit hela sex mandat i stadshuset och nio mandat i landstinget!

Richard Jomshof höll en lysande föreläsning om invandring. Den innehöll både historia, skratt och nästan lite gråt. Åtminstone en stigande rädsla inför den statistik som Jomshof, på sitt milda men samtidigt kraftfulla sätt, presenterade. Publiken på över 120 personer följde hans föreläsning med stort intresse och ställde många frågor efteråt.

En fullsatt sal.

Jomshof i landstingssalen.

Det märks att både medlemsantalet och intresset för SD:s politik växer här i Stockholm.

Nästa tillfälle att höra en riksdagsledamot tala är inte långt bort. Ni som inte får våra utskick: kolla att medlem@sverigedemokraterna.se har rätt emailadress till dig.

Den 16 december är det dessutom stor julavslutning, så boka inte in något annat den kvällen. Inbjudan kommer, även den på mailen.

Ni nya medlemmar, maila och boka in er på kaffe med oss i stadshuset, varje torsdagskväll med start nästa vecka kör vi. Maila och anmäl er gör ni till Martin Westmont, martin.westmont@sverigedemokraterna.se

/Eder fru ordförande, Maria Danielsson