Flygbladsutdelningar februari | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Flygbladsutdelningar februari

Flygbladsgruppen är ute varje helg och delar flygblad och pratar politik.

Styrelsens Rickard Wall rapporterar:

Den andra helgen i februari 2014 samlades SD Stockholms stads flygbladsutdelare utanför Åhléns City. Temperaturen var denna dag flera grader över noll, och även de förbipasserandes temperatur var klart positiv. Knappast någon gång under tidigare utdelningar har vi mött ett så harmoniskt gensvar. Vi delade ut så många blad att de som vi tagit med oss nästan tog slut.

Den tredje helgen i februari träffades SD Stockholms stads flygbladsgrupp på Stureplan. Till att börja med såg det ut att bli en utdelning som alla andra, men redan när vi kommit in i halvtid hade översvämningsregnet från de brittiska öarna nått Stockholm. På Stureplan sprang snart blöta människor åt alla håll, och fick annat än våra flygblad att tänka på. Vi höll ut ytterligare ett tag, men avbröt till slut en halvtimme tidigare än vi brukar. Istället fikade vi tillsammans en halvtimme längre. Slutet gott allting gott

Den sista helgen i februari samlades vi några envetna medlemmar ur flygbladsgruppen SD Stockholms stad för att dela ut blad i korsningen Hamngatan-Regeringsgatan. Vädret var mildare, och responsen från de förbipasserande var nära nog rekordpositiv. Den i stort sett ende person som grinade riktigt illa åt oss var statsminister Reinfeldt som mitt i en klunga av säkerhetsvakter råkade promenera förbi oss flygbladsutdelare. Hur kan han blänga en för honom helt okänd vardagskvinna i pensionsåldern rätt in i ögonen med ett sådant agg, bara för att hon är Sverigedemokrat?

Själva fick vi i alla fall en trevlig avslutning på eftermiddagen med en hemma-hos-bio som omväxling till det ordinarie utefikat efteråt. Vi fick se en film om den italienske 1600-talsmålaren Caravaggio.

Väl mött ute på gator och torg, oavsett väder eller dag!

Utdelning 22 feb 2014