Flygbladsutdelning Maj-Juni | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Flygbladsutdelning Maj-Juni

Det har inte stått still inom flygbladsgruppen som leds av vår eldsjäl Rickard Wall. Direkt efter vår glädjande framgång i EU-valet var gruppen i gång igen. Och ni som tror att den tar sommarlov tar helt fel. Hela juli månad kommer Stockholmarna att mötas av oss glada SD Stockholms representanter.

Här följer vad som skett under maj månad och lite om det som hänt i början av juni.

Som alltid: väl mött ute på gator och torg.

Stockholm först!

Vår Valstugan vid Sergels Torg har hållit öppen med full bemanning hela tiden enligt schema trots inbrott och vandalisering natten mellan fredag och lördag 16-17 maj. Medlemmarnas engagemang har också räckt till ordinarie flygbladsutdelning. Söndag 18 maj stod vi i korsningen S:t Eriksgatan/Flemminggatan på Kungsholmen och delade ut våra blad. SD valspurtar, och vi gläds åt att våra opinionssiffror för EU-valet bara stiger.

Utdelning 18 maj 2014

Flygbladsgruppens Årstakampanj

Direkt på måndagen efter EU-valdagen söndagen 25 maj gav sig Flygbladsgruppen ut på en kampanj i Årsta som omfattade både utdelning på gator och torg under helger – som vanligt – men också utdelning i brevboxar i trapphus och brevlådor under vardagar. Kampanjen avslutades onsdagen den 18 juni. Då hade vi genomfört 5 utdelningar på olika platser i Årsta: Gullmarsplan, Globen och Årsta Torg, samt delat ut ca 6 500 blad till hushållen. Detta motsvarar ungefär 2/3 av alla hushåll i Årsta.

Utmärkande och glädjande under den här kampanjen är att så många kommit fram till oss med en negativ attityd, men efter en stunds diskussion – och efter det att man fått bättre klart för sig vad Sverigedemokraternas politik verkligen betyder – hade vi kommit betydligt närmare varandra. Aldrig har så många under så kort tid kramat en Sverigedemokrat för första gången!

//Rickard Wall
SD Stockholms stad