Flygbladsutdelning i slutet av 2013 | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Flygbladsutdelning i slutet av 2013

Flygbladsgruppen avslutade 2013 med bravur. Det märktes på all aktivitet att de gjorde sig redo för det supervalår som då stundade runt hörnet. Här följer 2013:s sista utdelningar i staden.

Under Första adventshelgen samlades ett gäng SD:are på ett vindpinat, kylslaget och grådaskigt S:t Eiksplan för att dela ut flygblad. Vi värmdes dock snabbt upp av det överlag hövliga sätt som vi bemöttes med från Vasastansbornas sida. Även de som inte ville ta emot våra blad tackade i allmänhet nej på ett bestämt men artigt sätt. Som det nästan börjar bli en vana nu fikade vi tillsammans nästan lika länge efteråt som vi delade ut flygblad.

Utdelning 30 nov 2013

Flygbladsgruppen SD Stockholms stad besökte Vällingby under Andra Adventshelgen. Kanske var andelen som tog emot våra blad den högsta vi någon gång har haft under våra utdelningar. Överlag kändes atmosfären kring oss uppsluppen i Vällingby Centrum. Det ska bli spännande att få ta del av valresultatet där i september nästa år. Två förtjusande afrikanska damer kom och ville vara tillsammans med oss på bilden.

Utdelning 7 dec 2013, bild 2

Under Tredje Adventshelgen samlades ett halvdussin SD:are för två timmars flygbladsutdelning i Farsta Centrum. Det var alltså en bra uppslutning trots alla bestyr vi har under dessa hektiska decemberveckor. Möjligen kunde detta märkas under vår utdelning. Ungefär lika många tog emot våra blad som vanligt, men det var påtagligt färre som stannande till för en samtalsstund och de som gjorde så gjorde det under påtagligt kortare stund. Själva fikade vi som vanligt efter utdelningen, men vi bröt upp lite snabbare än vi brukar.

Utdelning 14 dec 2013

SD Stockholms stad hade årsavslutning för sin flygbladsutdelning under Fjärde Adventshelgen. Denna gång vid Karlaplan. Som vanligt mötte vi ett överlag respektfullt gensvar, men här och var kunde det kanske märkas att de senaste veckornas mediala händelser har spillt över på SD – trots att vi inte har med saken att göra överhuvudtaget. Detta var hur som helst inget vi funderade över under det mysiga Julbordet som vår Flygbladsansvarige ordnade för oss alla. Stort tack!
Utdelning 21 dec Flygbladsgruppens Julbord 2013