Flygbladsgruppen har vind i seglen | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Flygbladsgruppen har vind i seglen

SD Stockholms Stads styrelse och ansvarig för flygbladsgruppen, Rickard Wall rapporterar:

Utdelning 8 mars 2014

Flygbladsutdelningen på Kvinnodagen den 8 mars 2014

På den internationella kvinnodagen lördagen den 8 mars samlades flygbladsutdelarna vid Fridhemsplan. Det kanske passade bra in att kändisen denna dag blev Camilla ”La Camilla” Henemark. Hon susade förbi oss som ett yrväder. Dock stannade hon till, och gav en av oss utdelare någon minut. Med ett strålande solskensansikte var Camilla tydlig med att hon inte ville ta emot våra blad, men hon var lika tydlig med att hon älskade Sverige bland annat därför att alla här ges rätt uttrycka sina åsikter. Med samma positiva attityd som hon kom, med samma positiva attityd yrde hon sedan vidare. Ja, det är många i det här landet som har i alla fall en del att lära från vår La Camilla.

Utdelning 29 mars 2014

Flygbladsutdelningen den sista helgen i mars 2014

Den sista helgen i mars 2014 hade flygbladsgruppen en riktigt mysig utdelning vid Hötorget i vårsolens värme som med kraft kommit tillbaka efter någon veckas frånvaro. Nu hade vi också med oss ny utrustning. En ny beach-flag bland annat, och nu har vi nya fina funktionärsjackor så att de räcker till alla utdelare. Efteråt fikade vi tillsammans som vanligt – och av någon anledning har alltfler av oss gått över till att dricka choklad istället för kaffe, latte, té och allt vad det nu har varit.

Utdelning 5 april 2014

Flygbladsutdelning första helgen i april 2014
I strålande solsken delade SD Stockholms stad ut flygblad utanför Fältöverstern vid Karlaplan den första helgen i april. Vi var en av flera aktiva grupper där – kyrkan drev faste-insamling, där fanns blomster- och fruktstånd. Ett par musikanter ville aldrig sluta spela. Kanske rycktes människorna med för det var fler än en ivrigt intresserad person som närmast slet blad ur händerna på oss. Ja, det var rena karnevalstämningen. Ni skulle ha varit där!

Utdelning 12 april 2014

Flygbladsutdelning andra helgen i april 2014

Sista helgen före påsk 2014 samlades SD flygbladsutdelare utanför Åhléns City. Redan efter någon halvtimme sa någon förbipasserade till oss och pekade: ”Där borta har ni era polare”. Och minsann kom inte en grupp SMR:are marscherande Drottninggatan fram. Vi skyndade oss att plocka ner vår flagga och att ta oss våra jackor. När SMR:arna passerade skrek de åt oss: ”Förbannade folkförrädare!”. Detta är klart besked om att Sverigedemokraterna och SMR inte har några som helst politiska beröringspunkter. Så småningom kunde vi återuppta vår flygbladsutdelning.

(SMR – Svenska Motståndsrörelsen, högerextremt parti, redigerarens anmärkning)

Nyfiken på att vara med och dela flygblad, eller bidra på andra sätt? Hör av dig till maria.danielsson@sverigedemokraterna.se