Flygblad jan/feb 2014 | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Flygblad jan/feb 2014

Här följer de senaste flygbladsutdelningarna i Stockholms Stad.

Flygbladsutdelning lördag 18 januari i Hässelby

Den omskriva utdelningen då gruppen attackerades. Jag vill påpeka att den version av det jag skrev om attackerna i Hässelby som Avpixlat publicerat (jag fick texten visad för mig, jag läser inte siten) har förvrängt min text rätt grovt. I Avpixlats version av min text ”Ett hot mot demokratin” står det att läsa att SD Stockholms Stads flygbladsgrupp ”flydde”. Så var inte fallet. Vi är alla individer och en del av oss blir rädda när folk spottar eller slår och sparkar. Men alla hjälps åt då någon attackeras och vi ”flyr” inte, annat än för att undvika slag. Och vi ger oss inte. Vi kommer fortsätta kampanjerna och informationsspridningen. /Mia

Rickard Wall, Stockholms Stads Styrelse:
Denna helg samlades gänget för att dela ut flygblad i Hässelby. Som vanligt bjöds vi på ömsom vin och ömsom vatten av de boende i området, men som vanligt var det fler som bemötte oss positivt än negativt. Solen sken, men ändå bet minusgraderna i våra fingrar under utdelningen. Det är SD Stockholms stads Flygbladsgrupp – den kan inte stoppas!

Utdelning 18 jan 2014

Flygbladsutdelning vid Gullmarsplan mitten av januari 2014

Denna helg samlades en grupp flygbladsutdelare vid Gullmarsplan. Trots att det kanske inte var så många minusgrader ute så kändes kylan ändå bitande. Likväl hölls utdelningen igång tiden ut. Detta bland annat därför att utdelningen flöt så smidigt och harmoniskt. Gullmarsplansborna uppträdde överlag med mycket stor värdighet. Ville man så togs det framräckta flygbladet emot, och ville man inte så tackade man artigt men bestämt nej tack. Knappast någon gjorde ens en grimas. Roligt och uppmuntrande!

Utdelning 25 jan 2014

Flygbladsutdelning första helgen i februari 2014 på Kungsholmen

Ett glatt gäng samlades vid korsningen S:t Eriksgatan och Fleminggatan för inleda februari månads flygbladsutdelning. Det var fint att vi just denna gång var lite fler utdelare än vad vi oftast varit under vintern hittills. Platsen frekventerades nämligen av många människor så våra blad fick en strykande åtgång – tur som sagt att vi var många utdelare. Slaskigt väder drabbades vi dock av, men det kunde inte hindra att även denna utdelning sammantaget blev mycket framgångsrik och givande.

Tyvärr, och som ni kan läsa här https://stockholmsstad.sd.se/2014/02/02/att-vaga-sta-for-nagot/ så hade vi ännu en incident av spottande. Men vi ger oss inte. Och som ni ser blir vi bara fler och fler!

Utdelning 1 feb 2014