Det gränslösa Sverige | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Det gränslösa Sverige

Vi kunde under gårdagen läsa att kriminella unga män anställts av kommunen för att nattvandra:

Tanke är god. Att motverka brott genom att ha fler vuxna ute på nätterna. Tanken är god att man genom att ge unga, killar på glid en chans. En chans att bevisa att de kan vända sina liv och verka för samhället istället för att vara fartgupp för detsamma. Tyvärr är det endast tanken som är god. När man tittar närmare på detta sociala experiment inser man vilken social, emotionell och psykologisk katastrof detta är för samhället; för den individuella unge mannen och speciellt för hans tidigare offer och framtida brottsoffer. Det blir fel ovanpå fel.

Det var stadsdelsdirektör i Spånga-Tensta som initierade projektet att anställa kriminella män för detta projekt. Vi har ju tidigare sett liknande projekt, NFG (Non Fighting Generation) och Ung och Stolt liksom Lugna Gatan. Alla med samma idé. Alla med liknande resultat.

I den dokumentär som nu visas i SVT 2, ”Bränn en bil – få ett jobb” har några av killarna fortsatt att begå brott mitt under anställningen hos kommunen. Det är dylikt flum som fortsätter att sprida sig i ett samhälle som inte sätter gränser. Tyvärr verkar vi aldrig lära oss. Sanningen är att idag har Sverige inga gränser mot omvärlden. Inga gränser för beteende inom landet. Inga gränser för vår egen dumhet. Ja, att vara god och vilja väl kan, om man är så pass naiv som detta projekt visar, vara farligt. Dumt. Till och med kriminellt. Och då hjälper det inte att ”tanken var god” och det ska räcka.

Sverigedemokraterna i Stockholm vill ha fler gränser. För att skydda de som behöver skyddas. Mot dem som inte själva kan sätta sina egna gränser och följa samhällets.