Artikeln ingen skulle få läsa – Från C till SD | Sverigedemokraterna Stockholms stad

Artikeln ingen skulle få läsa – Från C till SD

Riktiga kvinnor. Mammor och politiker. Så skulle Lotta och jag beskriva oss, bland annat. Rätt vanliga. Ordentliga. Och så är vi Sverigedemokrater. Så när vi skrev om Lottas avhopp från Centern till Sverigedemokraterna var det ingen som ville publicera.

Först var gensvaret stort. En del redaktörer ringde upp på en gång. Vad rörde det sig om? Två SD-kvinnor som skrev något. Kanske kunde det vara något smaskigt inom partiet. Hur svårt det är att vara kvinna och Sverigedemokrat kanske? När det sedan visade sig att Lotta och jag skrivit om att en av de stora anledningar att hon gått från C till SD var just det humana i vår politik, tja då blev vår skrivelse inte publicerad. En tidning gick så långt att de tog ett fragment av en konversation Lotta hade med dem och tryckte en liten smaskig notis. Helt felciterad – förstås. Så här är den. Och här är vi. Två mycket nöjda kvinnliga sverigedemokrater som tycker att äldrepolitik måste lyftas. En sak till. En redaktion tillstod att det vi skrivit var för bra. För välformulerat och för positivt för SD. Det var därför han valde att inte trycka det vi skrivit.

MiaLotta

Här är den, artikeln ingen skulle få läsa.

Läs artikeln här på SD-kuriren http://sdkuriren.se/artikeln-ingen-skulle-fa-lasa-fran-c-till-sd/